Przerwa na reklamę
Marzec 4, 2017
Modne kalosze damskie
Marzec 13, 2017

Skuteczne metody na ból mięśni

Gdy podczas treningu poczujemy ból mięśni, należy niezwłocznie przerwać ćwiczenia i odpocząć. Krótki relaks i uzupełnienie niedoborów wody w organizmie powinny przynieść natychmiastową ulgę. Szczególnie, gdy ból mięśni został spowodowany zakwasami. Chociaż zdarza się i tak, że jest on wynikiem mikro-rozerwań włókien mięśniowych. Wtedy ból mięśni odczuwa się nie od razu po treningu, lecz na następny dzień. Wymaga to konsultacji lekarskiej. Ponadto najlepszym lekarstwem na ból mięśni jest profilaktyka pomagająca w uniknięciu go. Oprócz stosowania odpowiedniej diety, z której zupełnie wyklucza się produkty zawierające kofeinę, dużo tłuszczów nasyconych i węglowodany, nie można dopuszczać do odwodnienia organizmu. Dlatego podczas intensywnych ćwiczeń należy pić odpowiednią ilość wody, ponieważ wskutek aktywności fizycznej jest ona wydalana na zewnątrz. Również przed rozpoczęciem właściwego treningu zawsze konieczna jest rozgrzewka, która przygotuje ciało na wysiłek. Mimo zastosowanych porad pojawił się ból mięśni po ćwiczeniach? Łatwo uśmierzyć go za pomocą ogólnodostępnych środków aptecznych w formie specjalnych żeli i maści, plastrów rozgrzewających oraz preparatów przeciwbólowych w tabletkach.