Napisać, czy kupić pracę dyplomową?
Marzec 1, 2017
Skuteczne metody na ból mięśni
Marzec 9, 2017

Przerwa na reklamę

Nie od dziś wiadomo, iż w najlepszym telewizyjnym czasie antenowym emitowane są zazwyczaj seriale oraz programy publicystyczne. Ostre, polityczne spory, sensacyjne wiadomości, niecodzienne reportaże i serialowe tasiemce cieszą się przecież największym powodzeniem. Większość z nas interesuje się tym, co dzieje się w kraju. Popieramy zazwyczaj jedną z partii politycznych, jesteśmy ciekawi świata który nas otacza.

Do podobnych wniosków dawno już doszli prezesi i przedstawiciele wielkich firm i korporacji jak również tych mniejszych, działających na lokalnym rynku. To oni właśnie wykupują czas antenowy przeznaczony na reklamy, zazwyczaj w tzw. prime time (20:00-23:00). W tym czasie audycje telewizyjne cieszą się największą oglądalnością. Emitowane są więc bloki reklamowe trwające średnio od 3 do 5 minut i zawierające takie spoty jak prezentacja usług firmy „Fotograf Ślubny Trójmiasto”, producenta aut osobowych, oferty „Wesele Gdańsk” czy np. zachęcające do obejrzenia najnowszego kinowego hitu. Treść reklam jest bardzo różna i w pewnym sensie zależna od pory emisji. Zyski, jakie każda stacja radiowa czy telewizyjna czerpie ze wspomnianych bloków nierzadko przeznaczane są na zakup nowych, nieemitowanych jeszcze pozycji filmowych, realizację programów rozrywkowych, publicystycznych, seriali czy organizację konkursów dla telewidzów.

Warto więc pamiętać, że współczesne media nie istnieją i nigdy nie będą mogły zaistnieć bez oferowania tych jakże atrakcyjnych dla obu stron usług – jest to więc klasyczny przykład tzw. biznesowego mutualizmu.